Проблематика ЗМІ

Мета: формування комплексного професійного погляду на проблематику мас-медіа; ознайомлення студентів із теоретичними і практичними основами соціальної та політичної журналістики; формування навичок аналітично, критично та неупереджено вивчати особливості та тенденції її висвітлення у різних медіа-ресурсах; формування вмінь застосовувати набуті навички у практичній та професійній діяльності журналіста, редактора, медіа-спеціаліста.

Завдання:

  • забезпечити студентів фундаментальними знаннями, необхідними для ефективної діяльності у сфері соціальної, медичної, політичної та економічної журналістики
  • забезпечити розуміння студентами принципів соціальної позиції журналіста, його соціальної відповідальності й професійної компетентності;
  • надати практичні знання зі створення журналістського тексту на соціальну проблематику, його основні компоненти, етапи створення та функції;
  • розвивати толерантне ставлення до інших, здатність чути чужу думку, розуміти плюралізм ідей;
  • навчити студентів використовувати теоретичні знання на практиці.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • основні поняття дисципліни;
  • загальні правила журналістського етикету, теорію соціальної відповідальності в інформаційному просторі сучасної журналістики;
  • особливості інтерв’ювання окремих категорій населення (дітей, підлітків, жінок, які постраждали від насилля, людей з обмеженими можливостями тощо);
  • обов’язки журналіста під час опрацювання й висвітлення у пресі окремих проблем;
  • роль преси у формуванні / розвінчуванні соціальних стереотипів;
  • найчастотніші помилки, яких допускаються журналісти, працюючи в рамках соціальної, медичної, політичної та економічної проблематики у пресі, і шляхи їх уникнення;
  • головні принципи створення й розповсюдження соціальної реклами, причини неефективності сучасної соціальної реклами, особливості рекламування соціальних служб;
  • загальні тенденції роботи сучасних медіа.

вміти:

  • вільно оперувати поняттями, термінами, головними категоріями з курсу;
  • застосовувати отримані теоретичні знання в конкретній журналістській діяльності;
  • використовувати відповідну термінологічну базу під час спілкування з представниками різних соціально вразливих груп;
  • різнобічно аналізувати журналістський текст, спираючись на розуміння того, хто створив медіапродукт, для кого він призначений, які засоби вираження власної думки використав автор, до якого жанру належить текст, які його функції, головна ідея тощо;
  • здійснювати моніторинг засобів масової комунікації;
  • аналізувати журналістські й інші матеріали медійного змісту;
  • належним чином використовувати статистичні дані в журналістських матеріалах;
  • виявляти найпоширеніші соціальні стереотипи в сучасній українській пресі;
  • відокремлювати факти від суб’єктивної думки, бачити необ’єктивність судження.