Мета вивчення дисципліни – засвоєння студентами основних етичних концепцій, понять, методів гуманістичної та власне професійної етики фахівця, отримання вмінь їх самостійно застосовувати в безпосередній практичній діяльності,а також набуття навичок, орієнтації у вирішенні складних моральних проблем, етичних професійних дилем.
Завдання вивчення дисципліни.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Професійна етика» є:
систематизація загальних та спеціальних знань студентів щодо майбутньої професійної діяльності та формування професійної культури;
всебічне сприяння розвитку у студентів етичногомислення, оволодіння базовими теоретичними знаннями та навичками практичної поведінки в професійному середовищі;
формування у студентів позитивної моральної свідомості,активної громадської позиції;
усвідомлення студентаминезаперечної цінності прав та свобод людини і громадянина;
сприяння осягненню ціннісних еталонів та моральної досконалості регулятивів професійної діяльності;
формування готовності до розв’язання професійних завдань;
сприяння зростанню професійної майстерності майбутніх фахівців.
Завдання лекційних занять.
Глибоке та ґрунтовне вивчення та засвоєння основних теоретичних засад дисципліни:
основні концепції і теоретичні положення етики;
співвідношення понять професійна етика та професійна мораль;
основні принципи професійної етики;
діалектичний зв’язок між категоріями етики і їх вплив на формування професійної культури фахівця;
сучасні вимоги до фахівця, його основний моральний обов’язок;
моделі прийняття етичного управлінського рішення;
правила ведення ділової комунікації і ділового етикету.
формування у студентів цілісної системи теоретичних знань з курсу «Професійна етика».
Завдання семінарських занять.
формувати у студентів вміння знаходити зв’язок між теоретичним сприйняттям категорій етики і їх практичною реалізацією в явищах і вчинках;
реалізовувати знання про норми професійної моралі і моральні якості людини в практичному контексті;
пояснюватисенсморальнихявищ, щовиникають в процесіділової практики;
співвідносити моральні параметри у практичній діяльності;
критично оцінювати власну позицію щодо розуміння справедливості, відповідальності, закону, професійної честі;
розробляти заходи щодо створення моральної атмосфери задля персоналу;
виховувати в собі стійке неприйняття аморальної альтернативи в будь-якій ситуації;
знаходити компроміс між моральними нормами і правилами і законодавством.